Sådan skaber du effektive reklamer
Du vil gerne udbrede viden om din virksomhed, men finder det svært. Det er nemt at forstå. Forbrugerens forventninger til reklamer er steget i de sidste årti og derfor er det ikke længere nok blot at vise en reklame med et godt tilbud. Derfor har din virksomhed brug for at tænke mere kreativt end nogensinde, når der skal laves reklamer. Det kan være svært, men belønningen er stor, hvis I rammer rigtigt. I denne korte oversigt, får du indblik i hvordan det kan gøres.
Hvad skal en moderne reklame kunne?
En moderne reklame skal kunne engagere seeren på et emotionelt plan. Dette er det vigtigste uanset om reklamen har en voiceover på dansk, engelsk eller tysk, eller om den er dyr eller billig. Der er mange måder at opnå dette, for mennesker bliver engageret af forskellige grunde. Mange synes måske, at tiden er løbet fra reklamer med en eller to kendte skuespillere, som spillede sjove karakterer. Hvem husker ikke Harry og Bahnsen? Dette fungerer stadig, men er ofte en dyr løsning.
Hvad kan du gøre?
Undervurder ikke værdien af høj production value. Dette betyder ikke, at du skal smide en masse penge efter et kendt ansigt, men vær sikker på, at reklamen ser professionel ud. Der er få ting, som skræmmer kunder længere væk end en reklame som fremstår amatøragtigt. Brug derfor godt kameraudstyr og find en fotograf, som kan sit kram. Så kan selv enkle setups pludselig se fantastisk ud. Derudover hjælper det at have et visuelt konsistent sprog, så forbrugerne nemt kan identificere jeres forskellige reklamer.
Udfordringer for traditionelle reklamer i dag
Forbrugere bliver i dag bombarderet med flere reklamer end nogensinde før. Det gør dem i højere grad følelsesløse overfor reklamer, som ikke engagerer dem følelsesmæssigt indenfor meget kort tid. Derfor er det din reklames fornemmeste opgave at røre ved folks følelser.