Sådan kommer du i gang med en online webshop

Når du gerne vil i gang online, og du har opdaget de mange muligheder, det online univers byder på, så bør du først og fremmest have styr på 3 væsentlige ting. Det er nemlig en rejse, du påbegynder, og derfor er det vigtigt, at du tilrettelægger den, så den bliver god.

Det rette CMS

For det første skal du finde ud af, på hvilket CMS du vil bygge din webshop. Her er tale om den platform, du bygger din hjemmeside på, og dermed det sted, hvor du får hostet din online butik. Her er der mange forskellige at vælge mellem.

Det kan for eksempel være Shopify, som i dag er ganske populær blandt små, nystartede B2C-virksomheder, som gerne vil hurtigt i gang for en lavere pris. Eller det kan være, at Magento er nærmere dit valg, hvis du drømmer om et B2B-virke, hvor du også har let mulighed for at ekspandere til andre lande.

En professionel samarbejdspartner

Når du har valgt et CMS, skal du finde det bureau, der kan hjælpe dig med at komme godt fra start. Her er der ofte behov for en indgående viden og ekspertise i det enkelte system samt udviklere, der kan sørge for, at du får præcis de funktioner og features, du behøver for at få den webshop, der lever bedst op til dine behov.

Derfor bør du tage et kig på inden for hos MCB, der kan hjælpe dig med både B2C og B2B på en lang række platforme herunder Shopify, Magento, Umbraco eller HubSpot.

Stærke marketing-kræfter

Sidst men ikke mindst skal du ud i markedet med din webshop. Derfor kan det være en fordel også at gøre brug af professionelle marketing-kræfter, som netop kan sørge for, at du bruger dit marketingbudget rigtig og kommer ud på de kanaler, der er relevante for dig.