Sådan kan din virksomhed håndtere inkassosager på bedste vis

Annonce

Sponseret indlæg

12. maj 2021

De fleste virksomheder vil på et eller andet tidspunkt støde på dårlige betalere, som ikke formår at betale deres fakturaer til tiden, og som måske endda ikke reagerer på diverse rykkere og påmindelser. Dette kan skabe en masse frustrationer og bekymringer hos virksomheden, der nemlig må bruge kræfter på at inddrive pengene og måske endda sende sagen til inkasso.

Med denne lille Inkasso Guide kan du få nogle tips til håndtering af de frustrerende sager, der opstår i mødet med dårlige betalere.

Få hjælp fra et inkassobureau

Heldigvis kan du spare dig selv for en masse besvær ved at alliere dig med et inkassofirma, der kan hjælpe dig med en hensigtsmæssig håndtering af sagerne.

Et inkasso firma som eksempelvis Debtia vil for det første kunne hjælpe dig med inddrivelse af nuværende krav, så du kan få afsluttet dine igangværende sager. Derudover vil inkassofirmaet hjælpe dig med at optimere dine faktura- og rykkerprocedurer, hvilket vil have en forebyggende virkning mod dårlige betalere.

Sådan foregår en inddrivelse hos et inkassofirma

Når du overlader inddrivelsen af penge til et inkassofirma, er der tale om en proces, hvor du ikke selv skal gøre meget, men blot skal oprette dine sager og derefter vente på, at dine penge bliver udbetalt. Processen består af disse fire trin:

  1. Bliv kunde

  2. Opret sager

  3. Firmaet igangsætter inddrivelsen

  4. Beløb udbetales

Når du melder dig ind som kunde, er det vigtigt at vælge en løsning, der passer til din virksomheds behov, så I kan få mest muligt ud af samarbejdet.

Læs mere

Hvis du tænker, at det kunne være oplagt for din virksomhed at blive kunde i et inkassobureau, kan du læse meget mere på Debtias hjemmeside. Her kan du finde ud af, hvad det vil sige at være klient i bureauet og på den baggrund afgøre, om det er noget for dig.