Fang kundernes opmærksom med display-annoncer

En søgning på Google ofte den hurtigste vej, når danskere skal finde ud, hvor de kan købe et bestemt produkt, hvilken håndværker, der kan fikse taget eller hvor der ligger en frisør. Derfor er der selvsagt hård konkurrence om de høje placeringer i de organiske søgninger, og da ikke alle kan være nummer 1, så er Googles søgeannoncer en attraktiv genvej til toppen af siden. I kombination med Google display annoncering, kan de være med til hurtigt at skaffe nye kunder i butikken.

Hvad er display-annoncer?

Når man opretter sin konto i Google Ads, finder man hurtigt ud af, at der skelnes mellem annoncetyperne search og display. Førstnævnte er dem, der dukker op, øverste i mange søgninger over de organiske resultater. Annoncører konkurrerer om at byde højest på specifikke søgeord, og dem der er villige til at betale mest, får topresultaterne. Med Google display annoncering forholder det sig anderledes. Det handler nemlig at få vist sine annoncer på bestemte hjemmesider, og ad den vej trække kunder til. Når man bruger display fremfor search, er klikkene billigere. Man skal dog regne med, at displayannoncer ikke konverterer lige så godt som søgeannoncerne, da sidstnævnte jo udløses af konkrete søgeord, og derfor ofte vil fange kunder meget tæt på en købsbeslutning.

Målret annoncerne og få relevant trafik

Hvis man blot sætter Google display annoncering i gang uden at tænke videre over indstillingerne, skyder man virkelig med spredehagl. Man vil tit opleve, at der kommer et pænt antal klik, men de kommer for det meste fra tusindvis af visninger på hjemmesider, hvor de færreste har noget at gøre med den annonce, du viser. Derfor gælder det om at målrette annoncerne. Du kan for eksempel indsnævre det geografiske område, dine annoncer bliver vist i, og du kan bruge remarketing til at vise annoncer for brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside.